2013/12/16

A mi konyhánk

Na ezt a posztot már sokan vártátok kíváncsian, ugye?
Én pedig nagyon de nagyon kíváncsian és izgulva várom a véleményeteket.
Amikor elkészültek a fotók, kérdeztem a szerelmemet hogy mit gondol, ez vajon milyen stílus?
Azon kívül, hogy eklektikus, mit lehet mondani az otthonunk stílusáról?
Ő elgondolkodott és azt felelte: ez a stílus a mi stílusunk, nem tudja jobban megfogalmazni.
És hát igen.
Azt hiszem ez a konyha nagyon is magában hordozza mindazt amit mi együtt szeretünk.

Szeretjük az eklektikát, a látszólag össze nem illő dolgokat, szeretjük a frivol és burjánzó nőiességet egy otthonban, szeretjük a modern formákat és az antikvitást egyaránt, imádjuk a színeket és nem félünk semmitől, viszont utáljuk a konvenciókat.
Korábban már írtam arról, hogy milyen szempontok mentén terveztük a konyhát (erről ITT olvashattok), de hogyan jutottunk végül el az ultramodern üvegkonyháig, arról még nem.
Az úgy volt, hogy amikor beköltöztünk, akkor megegyeztünk abban, hogy nem szeretnénk körben beépített konyhát, a fő elem a sütő lesz, mindent ehhez veszünk és hogy biztosan alap-része lesz a konyhának az általam felújított komód.

A kezdetek:

az étkező
a konyha

De innentől kezdve jó darabig tanácstalanok voltunk abban, hogy mit is szeretnénk.
 Onnan indultunk, hogy a komód mintájára szeretnénk majd konyhabútort, hogy arra rímeljen. Ezt fontolgattuk egy darabig, majd elvetettük: hiszen pont ezt a szabályosságot nem akarjuk, ezt a magától értetődő választást. Valahogy úgy túl romantikussá vált volna ez a konyha, a virágos tapétával, a vintage sütővel és a régi tálalóval.

Másfél év átmenet:


Ezért elkezdtünk gondolkodni egy ipari hangulatú, rozsdamentes acél konyhán, ami olyan mint egy éttermi konyha. De nagyon sok rosszat hallottunk a rozsdamentes acél kényességéről, meg valahogy ez az ötlet sem állt meg igazán, így egy idő után ezt is elvetettük.
Én pedig egyre jobban kezdtem látni, hogy egy nagyon magas fényű, nagyon egyszerű, minden minta nélküli konyhát szeretnék a míves tálalom mellé, szép kontrasztként. Na, ez az ötlet már mindkettőnknek tartósan tetszett.
És akkor, egy bécsi kirándulásunk alkalmával, egy lakberendezési boltban megláttam egy festett üveggel borított konzolasztalt. És jött az AHA-élmény: pont ilyen kell nekünk! Ez az anyag fogja megadni nekünk azt a finom modernséget, amire vágyunk.
Tehát a végső terv kialakult: festett edzett üveg lapokkal borított konyhát szeretnénk, a falon lévő csempét pedig szintén ilyen üveglapokkal burkolva tüntetjük el. Az üveget védelemre is használni fogjuk: nem festett verzióban a sütő és a tálaló fölé téve a tapétát hivatott védeni, ugyanakkor látszódni hagyni.
Az ötlethez már "csak "kivitelezőt kellett találnunk.
Az Enterteam csapatra pedig azért esett a választás, mert azt akartuk, hogy a drága alapanyagból a lehető legjobb minőségű munka készüljön el és ne kelljen azon aggódnunk, hogy esetleg nem lesz tökéletes a végeredmény. Ismertem már őket, láttam munkáikat és így megbíztunk bennük és nem is csalódtunk.



A frontok színét a tálaló színéhez igazítottuk, ami a Farrow and Ball lime white színe. Az üveg alapból zöldes, így számítottunk rá, hogy nem lesz a végeredmény pontosan ugyanolyan, mint a komódon, de ez végül nem zavart. Az üvegborítás nagyon modern, nagyon egyszerű vonalakat kíván, így az volt a kérésem, hogy fogantyú se legyen a frontokon.
Attiláék ezt úgy oldották meg, hogy a felső szekrények üveglapjai három millimétert lejjebb nyúlnak, ebbe tudok kapaszkodni a nyitáskor, az aló szekrényeknél pedig egy ék alakú bevágás lévén nem kell az ajtó frontjához nyúlnom, ha ki akarom nyitni az ajtót.
A hely legjobb kihasználása érdekében áldoztunk a speciális szerkezetekre is. A sarokelem kicsúsztatható, így a legbelső zugot is telepakolhatom. Van egy szintén kihúzható fűszertartóm és még a kincset érő mosogató gép is elfért a kicsi konyhában. A felső szekrényekben a tálak, poharak, tartós élelmiszerek kaptak helyet, míg a tálaló rejti az evőeszközöket és az élelmiszer alapanyagokat. No és van egy külső kamránk is a tornác végében, ott tartom az évente csak egyszer használt konyhai cuccokat.







A hűtő oldala szintén üvegborítást kapott, ami ettől még javítható ha a szükség úgy hozná, bár az üveg örökre rajta marad. Mi nem bánjuk, nem szándékozunk eladni. A tetejére bortartó készült, így integráltuk a hűtőt a konyha többi részéhez.
A tálaló felett üvegborítás van (ami a képeken még hiányzik, mert a hűtő utólagos beépítése miatt nem lett jó a méret és újat szabattunk) és Ikeás fürdőszobai üvegpolc, aminek a konzolját én festettem át vörösréz színűre.
A tálalóra, ahogyan az egész konyhában, gránit munkapult került.
Ettől az általam felújított bútor hirtelen mintha egy nagyon drága darabbá változott volna, amit sok pénzért vettünk egy drága helyen. Nagyon meglepődtem, mennyit tesz hozzá ez a burkolat!
Jó érzés látni a saját munkámat így :-)
A gránit egyébként a mosogatón is visszaköszön, ami szintén gránitból készült, ehhez pedig egy nagyon különleges olasz csaptelepet választottunk.





A szappanadagoló mosogatószert rejt és a Zara Home-ból van.

Az üveg felület beváltotta a hozzá fűzött reményeket, sőt, még többet is ad.

Nevezetesen, hogy a kicsi konyhánk a beépítés ellenére mintha kitágult volna. Bár alapvetően sötét a hely, az üveg a rá vetülő fénytől (szemben az ablak) tükörként funkcionálva szórja vissza a fényt és duplázza meg az ablakot. Éjjel pedig a lámpák fénye tündököl az üveg felületeken, nagyon különleges hangulatot adva.
Ami pedig meglepő, hogy a jó kis rejtett kapaszkodóknak hála, egyáltalán nem kényes a felület, nem koszolódik jobban, mint egy sima fehér konyha (tudom, mert ilyenem is volt).
Sőt, mivel nincsen rajta nut, marás, dísz, így sokkal könnyebben takarítható mint mondjuk a régi konyhám. Mi aztán nagyon szeretünk főzni, alaposan kihasználjuk a konyhát.
Nálunk minden nap kerül meleg vacsora az asztalra és hétvégenként sok emberre főzök több fogást, így nem mondhatni hogy ez egy kirakatkonyha. Mivel használom már egy ideje, elmondhatom, hogy megfelelt a teszteken, méghozzá nagyon jól!

Mi pedig minden este (és reggel) gyönyörködünk a közösen megálmodott és kialakított konyhánkban. Öröm itt lenni, öröm itt főzni.
A stílusa pedig ki tudja milyen.Talán eklektikus, talán frivol, talán egy kicsit franciás, talán egy kicsit bohém. Mi szeretjük úgy ahogy van. Az étkezőt a furcsa kerti székekkel, a csodás vörösréz lámpával, a régi tálalót, a hatalmas angolos stílusú sütőt, a hipermodern üvegkonyhával, az isztambuli bazárban tíz éve vett szőnyeggel és a virágos tapétával együtt.
Jövőre folyt. köv. a nappalival!






Gyűjtjük a szép dobozkákat. Az üvegpolc megfelelő tárolási helyük lett

Beszerzési források:

Asztal: Vatera
Székek: Ikea
Lámpa: Solinfó
Konyhabútor kivitelezés: Enterteam
Sütő: Smeg
Csaptelep: Gessi
Mosogatótálca: Teka
Üvegpolcok: Ikea
Tálaló és a festett frontok színe: Farrow and Ball festék
Szőnyeg: isztambuli bazár
Tapéta: Borastapeter, Flasterbo 1424
Karácsonyi dekoráció: Butlers

Amit én csináltam ebben a konyha-étkezőben:
(posztok a linkekre kattintva)
- az asztal festése
-régi tálaló kipofozása
- egyedi lámpa csillárbúrából
- asztaldísz nem csak karácsonyra
-szarvasok az ablakban, karácsonyra

A konyháról a most megjelent PIN Magazinban is láthattok fotókat, és még sok más izgalmas dolgot a megszokott színvonalon. Lapozzatok bele!





Fotók: Balogh Orsi



54 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szép lett a végeredmény! :) A legjobban a hűtő kihasználásának az ötlete tetszik, de egy ilyen szép nagy sütő az én álmom is! :) Nekem a székek nem tetszenek annyira, de ti használjátok, nektek kell hogy megfeleljen. Kíváncsian várom a nappali átalakulását! :)

Nagyon Boldog Karácsonyt Kívánok nektek!

Zugolvasód: Kitti

Ildó írta...

Nekem valahogy a suto-huto sarok nem tetszik. Olyan hianyos. De mondjuk az uveg! A legjobb valasztas! Isteni. A szinek is tetszenek. Szoval ha nektek klassz az a lenyeg!

Névtelen írta...

Végre! Én már nagyon kíváncsi voltam. Tetszik az üveg, szép a fehér/menta/gránit párosítás. Ami nekem már sok, az a tapéta. Igaz, hogy az üveg nagyon visszafogott, de még így is sok, nem tudom, hová kapjam a szemem. Minden egyes részlet nagyon markáns. Fehérre festeném a falat, úgy számomra hangsúlyosabb lenne a gyönyörű lámpa, a különleges szőnyeg, a letisztult konyha és a sok apró részlet is jobban kiemelkedne, az üvegpolc réztartója, a réz zsanérok a tálalón, a tálaló maga, a sütő, a csap, a minden:). A sütő felé pedig egy hosszban passzoló akasztós részt tennék, palacsintasütővel, egyebekkel. Viszont az már nem a ti érdekes, eklektikus stílusotok lenne:). Összességében nagyon szokatlan és izgalmas konyhát hoztatok össze, használjátok egészséggel, főzzetek benne finomakat! Ildi

Edina írta...

Nem szoktam megjegyzéseket írni, de ez gyö-nyö-rű!

Névtelen írta...

hu, nekem a szín most nagyon nem, de a sima felületek, az hogy semmi nincs a pulton és a csap, nagyon tuti!!!

mangoka80 írta...

Szia!

Nagyon szép a színvilág, igazi kifinomult ízlés. Olyan szemtelenül sikkes. A tapéta telitalálat, és az enyhe mentaszín is. A szőnyeg nagyon-nagyon. A Tom Dixon lámpa szerintem örök darab.

A hűtő-sütő sarok nekem is kicsit hiányos, nagyvonalúbb lett volna, ha folytatódik a pult, de gondolom nincs spejz és valahova tenni kellett a hűtőt, ezért a lyuk. Illetve az étkezőszékek kicsit lehetnének légiesebbek.

De összességében nagyon-nagyon tetszik (nem úgy mint akármelyik ismerősöm konyhája, ahol mondjuk egy darabra mondanám, hogy maradhat a többit add el, fesd át, gyújtsd fel.)

Azért is nagy dolog ez a szinte tökéletes konyha, mert baromi nehéz jó konyhát csinálni, én fel is adtam!
Megúszósra vettem a figurát Minden fehér lett, csak a csap fekete, és a pult dió. A csempe, járólap, minden fehér, így kedvemre variálhatom kiegészítőkkel, hogy milyen is legyen.

Unknown írta...

szia, nagyon tetszik az üvegburkolat de az elrendezéssel még barátkozom. :) viszont van egy kérdésem: szagelszívó nem hiányzik a túzhely felől? hogy oldjátok meg ezt? pl. télen?

Szentgyörgyi Kata írta...

Tímea, én utálom a szagelszívókat :-) Életem során már hármat leégettem, mindhármat flambírozás közben. így anno a kicsiházban sem terveztem szagelszívót és ide sem akarta. tök jól szellőzik ugyanis a lakásunk :-) Még télen is :-D

Névtelen írta...

Nem lehetne azt a hűtőt is bevonni mentával?? Így nagyon odavonja a tekintetet az a sötét monstrum.
Gratulálok!
Nagyon Katás!

manolany írta...

Szia. Nagyon tetszik a szín és az anyaghasználat is. Egy beépíthető hűtő nekem is jobban tetszene, de így is szuper.

Névtelen írta...

Milyen szép , higgadt konyha.:)
Kifinomult,izléses , bátor lépések történtek itt.
Harmonikus az egész...olyan "szívesen megérinteném" érzésem támadt...

S már csak egy kérdés maradt....(ami roppant lényeges)
De honnan a fekete madár ?!
Ugye azért kérdem, mert tetszik.

Üdv,
Mónika

Névtelen írta...

Talán ha a tapéta nem lenne, vagy nem ilyen lenne. Nagyon nem jön be az összkép, nagyon nem látszik rajta, hogy meg van tervezve...

Névtelen írta...

Mit csinálsz a szőnyeggel, ha kifröccsen a zsír, ha lecsapódik a pára stb.? Nem tervezed hosszú távra?

Névtelen írta...

Szia Kata,
Az egyszerű, tiszta üveglapokat nagyon eltaláltad, tényleg jól megy a szép tálalóhoz és a klassz sütőhöz. Gratulálok ehhez! Összességében nekem mégsem mutat jól ez a konyha. Gondolkodtam miért. Az egyik a tapéta. Imádom ezt a tapétát, de így más sok. Oly annyira sok, hogy így ez a tapéta már elvesztette báját, vagányságát. Én meghagytam volna csak az étkezőasztal körül, a konyha szép pontjait nem emeli már ki, sőt elnyomja az apróbb klassz dolgokat (polc, dobozok stb.)
A másik dolog az elrendezés. Nekem olyan suta. Jobb oldalon egy hangsúlyos rész (alul-felül szekrény) és ez elbillenti az egészet. Nem tudok nem oda nézni, holott nem ez a konyha legizgalmasabb része, sokkal inkább a tálaló és a sütő. Nem is a szimmetria hiányzik, hanem az összhang, hogy összekapcsolódjon a konyha jobb és bal fele, hogy összeálljon egy egésszé. Szerintem nagyon jó lenne a sütő fölé is polc(ok).

Így is minden elismerésem neked Kata, mert tényleg nehéz jó konyhát összehozni. És azért ez egy elég jó konyha lett, de szerintem Te ebből még többet is ki tudnál hozni :-)

Zsuzsi

Névtelen írta...

Jó, hogy nem tetted fel a love or hate kérdést...:)
Mert minden részlete külön-külön nagyon tetszik,egyben viszont: nekem már túl van az eklektikán.

Love! and hate :)

Névtelen írta...

Nagyon vártam, de ez nekem most nagyon nem. Gyönyörű egyenként minden eleme, az összhatás meg nem eklektikus, hanem összevissza és suta, nincs összhang az egyes részletek között. Funkcionálisan pedig szerintem borzasztóan kevés a hely, hol készíted elő az ételt? Illetve tapasztalat, hogy a konyha idővel tele lesz mindenféle cuccal, az a baj az ilyen minimálos letisztult honyhabútorral, hogy gyerekek mellett nem lehet fenntartani a 'semmitapultra' elképzelést.
A korábbi konyhád nekem jobban tetszett, bocsánat, ez a szubjektív véleményem.
üdv,
Annamari

Szentgyörgyi Kata írta...

Mónika, a madár a kedvesem "háziállata". :-) Eames House Bird a neve, eléggé ikonikus design darab, az Eames tervezőpáros először csak saját magának tervezte, majd elkezdték árusítani is. Ha beütöd a google-ba, biztosan kidobja, hogy hol lehet ilyet venni Magyarországon.

Névtelen, a szőnyeggel kapcsolatban: ez a szőnyeg több mint tíz éves, volt már hálószobában, előszobában és fürdőszobában (!) is. Ki fogja bírni a konyhát is, hidd el. Egyébként, tizenhat éves korom óta főzök napi szinten, azaz idestova közel húsz éve és ez a zsírban úszó konyha jelenség eddig sikeresen elkerült. Nem tudom hogy csinálom, de nálam tiszta a konyha és nem fröcsög sem a zsír, sem a pörkölt :-P

Névtelen írta...

Kedves Kata!

Az egészben az a legjobb, hogy megvan a "mi-feeling". A régi házban volt az "én-én-én", a (volt?)férjed létezése nem igazán érzödött, maximum egy falbontás erejéig került szóba. Ebben a házban közös döntéseket hoztok. Legalábbis az írásaid alapján ezt érezni.
A tapéta olyan-amilyen, beleszerettetek, nem érdemes róla vitázni. Nekem egyértelmü volt, hogy ehhez csak modern, magasfényü, mindenféle cécó nélküli konyhaelemek párosulhatnak. Az tuti lett, a szine is illik, de nekem is hiányzik egy összekötö elem a bal és a jobboldal között. Mivel ez a bontatlan sík egy egybeöntött hatást kelt, tényleg jobb lett volna egy beépített hütö, amivel megmarad a jégtömbszerü homogénság.
Szerintem egy kicsi konyha nem hátrány, az ember rá van kényszerítve, hogy rendet tartson. :-)
De hol vannak a konyhai gépek? Kávéfözö, mikró, kenyérpirító?

Sok szép közös fözöcskézést, lakomázást kívánok nektek,

Timi

Szentgyörgyi Kata írta...

Tök jó Timi, hogy így látod, mert így is van. A volt férjem utálta a Kicsi házat, utálta Wekerletelepet, utálta a blogot és általában nem tetszett neki ami nekem igen. Igaz, az én saram meg az volt, hogy pont nem érdekelt a véleménye. El is váltunk....
Most viszont a társam egy olyan férfi, akinek a munkája a stílus és a trendmutatás, így együtt alkotni és az otthonunkat formálni nekünk amolyan örömmunka, kiteljesedés, csodálatos közös alkotás.
Szagelszívónk nincs, mert jobban hiszek a szellőztetésben, mikrónk nincs, mert nem eszünk olyasmit, amihez mikró kellene, kenyérpirítónk szintén nincs, mert friss kenyeret szeretünk enni,de ha mégis pirítós kéne, mondjuk egy jó tatárbifsztekhez, akkor azt a sütőben pirítjuk, mert oda befér egyszerre húsz szelet :-) Kávéfőző a hagyományos kotyogós, használaton kívül a szekrényben, az egyetlen "csalás" a képen a teavíz-forralóm, mert azt elvettem a képről annyira csúnya szegény. De azt is cseréljük hamarosan egy ide illőre.

A fotók egyébként a mindennapi képet mutatják, szerintem nem gyerek kérdése, hogy üres-e a pult vagy sem. A régi konyhámban is mindig üres volt a pult, csak szép tárgyakat tartottam szem előtt. Nekem ez fontos és ezért teszek érte. a kicsi konyha rendre nevel :-)

Névtelen írta...

Le a gyönyörű asztalról a terítőt! :)
Az összhatáshoz kell az a kis zöld !
Ne féltsd az asztalt, ha elkopik újrafested:)

Névtelen írta...

Nagyon sok jó ötlet van a konyhában, de egészben valahogy mégsem jön be. Talán már többen említették, de a bal és jobb oldal valahogy nem jön össze. Beépített konyhának indul, a sütőnél ez megszakad, a hűtő megint beépített jellegű, majd újabb váltás a tálalóval. Nekem az sem tetszik, hogy a sütő mellett tovább megy az üveg hátfal. A székeket pedig túl nagynak érzem ehhez az asztalhoz, vmi légies jobb lenne. Persze ez csak egy vélemény. Lényeg, hogy nektek tetszik, használjátok egészséggel.
Üdv,
Réka

aliz74 írta...

Szerintem, ha látjuk az üvegborítást a tálaló felett, azzal meglesz az egyensúly a jobb és bal oldal között. Nekem kimondottan tetszik,hogy nincs a konyha körbeépítve.

Névtelen írta...

Kedves Kata,

Nekem is első véleményem az volt, hogy szép-szép, de inkább bemutatóteremhez hasonlít, mint használatos konyhához....Mikor viszont elmagyaráztad Timinek, hogy miért nincs szagelszívó, mikro, keníérpiritó és egyéb hasonló ketyere, na akkor adtam Neked nem egy, hanem három piros pontot :).
Na, de az abszolút rendért a konyhában, ha mindig ez van és nem csak a fotók kedvéért kaptad össze, azért nagyon irigyellllllek... Nekem sehogy nem sikerül ez három fiú mellett. Örökké olyan a konyhánk mint a csatatér (meglátszik hogy mindenki ott lebzsel).
Amúgy nagyon egyedi az összhatás szerintem és ha Ti jól érzitek magatokat benne, azt jelenti hogy főnyeremény:). Era

Névtelen írta...

Kedves Kata! Ha képzeletben beállok a konyha közepére és egymás után mind a négy irányba elfordulok külön-külön tetszik amit látok, de együtt mégsem. Klassz a tapéta, a TD és a saját készítésű lámpák, a kerek asztal a székekkel (bár nem teljesen értem, hogy az ablak körüli falrész miért nem fehér vagy tapétázott), a tálaló a szőnyeggel és önmagában véve a konyhapult is gyönyörű, mégis az az érzésem, hogy nincs meg az összhang, hiányzik a koncepció. Szerintem ez így nem eklektikus, hanem egy nagy kavalkád.
Sokan írták a konyhapult elrendezésének hibáját, ezzel én is egyetértek. Viszont lehet még rajta javítani. A hűtőt is át lehet festeni vagy beburkolni. :)
Mindennek ellenére jó látni, hogy van olyan magyar konyha amely eltér a szokásostól, egyedi és formabontó. Kívánok nektek kellemes főzéseket és vidáman eltöltött közös étkezéseket.
Rita

zapmama írta...

Szia Kata! Én is nagyon vártam ezt a posztot, és kicsit másra számítottam, de azért ez a konyha még mindig sokkal szebb és sikkesebb, mint a magyar konyhák 98%-a :) Mindenestre abban egyet kell értsek az előzőekkel, hogy a hűtő nagyon elrontja az összképet! Ha egy mód van rá, én eltüntetném onnan és a tálalót betolnám középre, mert szegény így nem is tud érvényesülni, bármilyen szép is önmagában. Vagy a hűtő beburkolása a másik, de nekem a monstrum mivolta akkor sem szűnne meg. A fontos persze, hogy nektek tetszik és szeretitek! Kellemes Ünnepeket és jó főzőcskézést benne. És köszi az egész éves inspiráló posztokat! :)

Szentgyörgyi Kata írta...

Látom, elég sokféle érzést vált ki belőletek ez a konyha. Egyvalamit azonban szeretnék leszögezni: az hogy nem tetszik, egy vélemény és elfogadom. De ha elolvastátok ezt a posztot, illetve az előző konyhásat amiben szintén hosszan taglaltam a tervezés folyamatát, akkor pontosan tudnotok kell, hogy ez a konyha megtervezett, alaposan átgondolt és minden centimétere kitalált. (komódostól, üvegestől, székestől, mindenestől!)
Megmondom őszintén, hogy az ilyen kommentek, miszerint nincs koncepció és nincs kitalálva éppen ezért rosszul is esnek.
Mert ez a konyha ki van találva és nagyon részletesen átgondolt koncepció van benne.
Az sem igaz, hogy nincs stílusa. Mert van. Csak nektek nem jön be. Vagy méginkább: nem értitek. Még. Nem baj, majd pár év múlva. :-)
Egyvalamit azért látnotok kell: ez a konyha szemmel láthatóan hatással van rátok. Lehet hogy nem tetszik, de ámultok rajta, gondolkodtok rajta, esetleg csak nem értitek, de mindenképpen foglalkoztat és hatással van. Ami mellett meg nem mentek el szó nélkül, az azért nem lehet vacak és átgondolatlan, mert amit láttok az VALAMILYEN. Nem megúszós.
Ami hat rátok akármilyen irányban, az jó.
Engem nem ingat meg az, hogy ez a konyha alapvetően nem nyerte el a tetszéseteket, mert tudom hogy jó. Nagyon de nagyon sok mindnenhez nem értek, bizonyos dolgokhoz kimondottan hülye vagyok, de azt tudom, hogy jó a stílusérzékem és azt tudom is használni. Ezért vagytok itt, ezért van tizenegyezer követőm :-) Mert hiába a sok jó ötlet, a kreativitás és tanács, stílus nélkül nem érne semmit.

Az elrendezéshez meg annyit tennék hozzá, hogy fotó alapján könnyű tervezni, de a centimétereket is figyelembe véve az élet azért egy kicsit más:-) az alap az volt, hogy semmiképpen nem akarunk körben beépített konyhát, egyrészt mert nagyon kicsi és sötét a tér, és egy ilyen elrendezés csak teljesen összenyomná. Most tágasnak látjátok, de ez azért van, mert jól meg van tervezve és ki van találva :-D

Adott volt még a komód (nem, nem lehet középre behúzni mert akkor mi nem férünk be......), a víz és a gáz bekötések helye, így azt hiszem a legjobb verziót raktuk össze végül. És még a hűtő is megtalálta itt a helyét szerintem, nem hinném hogy túl kéne ragozni festéssel vagy tapétázással.


Mónikának a Hous Bird-höz a párom kérésére egy kiegészítés/javítás: A madarat az Eames házaspár eredetileg egy indián törzstől vitte magával haza, és ez a totemállat szinte az összes lakásukról és róluk készült fotón ott volt. Innen a House Bird elnevezés. annyira híres lett ez a madár, hogy végül a Vitra elkezdte gyártani és forgalmazni. Remélem, megtalálod a tiédet te is! :-)

Szentgyörgyi Kata írta...

Az előző kommentemhez még egy kiegészítés: nem csak esztétikájában hanem funkciójában is sokat tervezgettük a konyhát. Figyelembe véve a mosogatás, előkészítés, tárolás, tálalás folyamatait.

Szentgyörgyi Kata írta...

És még valami eszembe jutott: a konyha színe valójában nem menta, hanem pont olyan, mint a komódé, csak az üveg természetes zöldes árnyalata módosítja egy kissé a színt. Szóval, ez nem menta, hanem az üveg színe.

Névtelen írta...


Most küldje be minden negatív hozzászóló a saját konyháját , asszem lenne mit megvitatni....
..aztán lenne könnyhullatás
kinek a nevetéstől :-)),
kinek a sírástól ;-(


Rita írta...

Szia Kata! Nagyon vagány lett! Nem hasonlít kicsit sem más konyhára, amit láttam! Hogy működik a használatban, hogy a hűtő ott van a sarokban a tűzhely mellett?? Én nem mertem volna egymás mellé tenni. Az összhatás nagyon különleges!!! Gratulálok! Rita

Szentgyörgyi Kata írta...

Nem egymás mellett vannak, mert van közöttük hatvan centi légüres tér, így semmilyen oldalról nem érintkeznek.

sznuppancs írta...

szia,
nem figyeltem,vagy nem értem,hogy az ajtók hogy vannak kialakítva? tiszta üveg,vagy mdf+festés+üveg ? :)köszi!
nekem amúgy tetszik a konyha,az üvegtől finom,légies lett

Szentgyörgyi Kata írta...

Sznuppancs, a bútor MDF, erre került rá a festett edzettüveg burkolat.

Névtelen írta...

Nekem nagyon tetszik a látvány! (magamnak nem ilyet szeretnék de ez így kerek, ahogy van)
A szagelszívóhoz: nekünk sincs, az előző lakásban volt, de soha nem használtam. És Katának teljesen igaza van abban, hogy egy jól szellőztethető konyhában nincs is rá szükség.
A csepp-csapba viszont szerelmes lettem!
zsuzsi

Krisztinca írta...

Kedves Kata, egy konyha mindig ilyen - mivel sok apró részletből áll össze, mindig lesz szelete, ami egyeseknek nem tetszik. Meg kell mondjam, nekem folyamatában nem tetszett, jééézusom, mi lesz ebből -feeling, az a tapéta sok, az a komód.... de pont most, hogy összeállt, nagyon jó! Nekem country konyhám van, és amikor felraktam egy lakberendezős fórumra, ilyen kritikák jöttek, hogy miért nem cseréltem le a modern mikrót beépítettre vagy valami másra, a pult lába miért rozsdamentes acél (a mosogató porcelán), hiányzik a szagelszívó (ki volt hagyva a helye), hát istenem, 1 millát költöttem a konyhámra, és nem volt pénzem a végén hopp azonnal lecserélni a mikrót, venni szagelszívót, és csináltatni odaillő (mondjuk kovácsoltvas) pultlábat, hanem berakták azt, ami volt készleten a "csináldában". Előbbi kettő már megoldva, de a láb még mindig ugyanaz, és engem nem zavar, mert nem is látom (csak a képen látszott, egyébként takarják bárszékek) Szóval, aki azt mondja, hogy nincs megtervezve a konyhád, olvasson vissza 1 (?) évet.

Eni írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Kedves Kata!

Nekem nagyon tetszik ez a konyha, gratulálok hozzá! Formabontó, ugyanakkor én látom benne az átgondoltságot, ahogyan a saját igényeitekre alakítottátok ki, elrugaszkodva a hagyományos koncepciótól. Nagyon köszönöm a sok inspirációt, ami Tőled kapok!

Boldog Ünnepeket kívánok!
Mónika

Andi írta...

Szia Kata!
Nekem nagyon tetszik a stílus, nagyon szép a tapéta, az üveg, és nagyon vagány a szőnyeg is. Amivel bajom van (nekem is), az a sütő-hűtő sarok, ami valahogy nem illeszkedik nekem ide, de elhiszem, hogy alaposan végiggondoltátok, és még mindig ez volt a legjobb megoldás. Használjátok nagy örömmel!

Névtelen írta...

Kedves Kata, nagyon egyedi és különleges lett a konyhátok, a hangulata tényleg pazar, egy kérdés: az ún. ghost chair-t a kartelltől el tudnád képzelni az asztalnál?
kellemes ünnepeket, Ági

Szentgyörgyi Kata írta...

Szia Ági!

ez én párom utálja a Ghost Chairt, így a kedvéért nem is gondolkodtam rajta :-)

Névtelen írta...

Kedves Kata!
Feljebb írod:

"Az sem igaz, hogy nincs stílusa. Mert van. Csak nektek nem jön be. Vagy méginkább: nem értitek. Még. Nem baj, majd pár év múlva. :-)"

Mit jelent ez pontosan? Mihez kell a pár év?

Bambi

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Bambi!

Azt gondolom, hogy Magyarországon a dolgok nehezen változnak. Bejön egy trend, rákattanunk és évekre vagy évtizedekre benne ragadunk. Most például a vidéki idill és a skandináv stílus keveredése a nagy trend, csak az kell, csak az a szép. Nehezen fogadunk el mást. Ami nem romantikus, vagy vidékies, esetleg country és cementlapos az már furcsa. És ezért sokan el is utasítják. Kell egy pár év, mire ráébredünk hogy van más is és az is lehet jó, sőt, az is lehet hogy pár év múlva már tetszeni is fog.
Azt is gondolom, hogy az eklektika mint olyan, egy nehéz műfaj. kíváncsi vagyok, hányan tudnák megfogalmazni, hogy milyen egy eklektikus tér (gondolok azokra, akik azt mondták, ez a konyha nem eklektikus). Az eklektika bizony rejteget furcsaságokat, és sok-sok szabálytalanságból építkezik,emiatt nem is való mindenkinek.

dreschma írta...

Nekem nagyon tetszik! Az eddigiekhez képest kicsit meglepő, de én szeretem a meglepetéseket! :)

Az a sütő meg álom! De attól tartok nekem álom is marad...

Szillili írta...

Egyetértek Katával. Csak én úgy fogalmaznám meg, hogy kell bizonyos érettség ahhoz hogy az embernek legyen ereje/bátorsága NEM követni trendeket, hanem teljesen egyedit alkotni. Szerintem ezt hívják eklektikának. Amikor először tévedtem Jenny Komenda blogjára, azt gondoltam, ez a nő nem százas, de most már szeretném lekoppintani 1-2 munkáját (mondjuk veled is így vagyok, Kata). Szóval, csak azt akarom mondani, hogy a lakberendezés is olyan mint az élet, merni kell csinálni :-D

Szentgyörgyi Kata írta...

Jenny Komenda my hero. Imádom. Szerintem egy stílus-istennő és nem titkolom, szeretnék tanulni tőle és ellesni pár trükköt. :-)

Névtelen írta...

Kedves Kata,
rendszeres olvasód vagyok, bár kommentelni nem nagyon szoktam. Nagyon megfogott amit a stílusról írtál fent. És a konyhád is. Eleinte elképzelni sem tudtam, megmondom őszintén, a tapétát például utáltam, vagy a lógó csillárbúrákat. Most pedig így egyben látni az egészet: süt róla, hogy ki van találva, nekem minden pici részlete tetszik és egyben is. Megszerettette velem azokat a részleteket is, amik külön-külön nem tetszettek. Nagyon szép munka, csak gratulálni tudok hozzá és nagyon sok örömteli főzést és evészeteket benne! Egyébként az egész blogod tetszik, legjobban benne az, hogy segít kicsit elszakadnom a konvencióktól. Annyira hozzájuk vagyok kötve, nagyon nehezen gondolkodom a komfortzónán kívül, pedig borzasztóan szeretnék!

Névtelen írta...

Szia Kata! Gratulálok a blogodhoz és a konyhádhoz is . Nekem tetszik, bár korábban már írta valaki, hogy levenné a terítőt az asztalról, szerintem is próbáld ki.
Gabi

stonedraider írta...

a tapéta iszonyatos, a lámpabúrák szörnyűek, az edzett üveg színe a jános-kórházra emlékezet, de amúgy a konyha rendben van.

Aranyalma írta...

Kedves Kata!

Először is Boldog és Alkotásban gazdag új évet kívánok!
Gyönyörű ez a konyha, illik ebbe az otthonba.
A következő gondolatok futottak át az agyamon miközben a képeket nézegettem, olvastam a kommenteket:
Szerintem a fehér fallal/bútorral/bármivel lett volna elrontva, akkor lett volna snassz.
A sokak által emlegetett összhang érdekében a pult és a szekrények közé nem tudnál egy kis tapétát csempészni?
Sajnálom, hogy ilyen mély ez a sütő és nem esik egy síkba a szekrénnyel. Gondolom, akkor nem maradt volna a másik oldalon még ennyi hely sem a tárolásra. Ha az én konyhám lenne, de nem az tudom, akkor én a mosogatót és a sütőt megcserélném, a pult és a szekrény közé tapétát raknék az üveg alá, az asztalról elhagynám a terítőt, mert az zárja ki a székeket a nemillikösszedemégisésemiattzseniális összképből. inkább valami szép tányéralátétet raknék. (a JYSK-ben lehet olyat kapni ami áttört csipke hatású pl...)

Üdv: Melinda

Névtelen írta...

Kedves Kata!

Ez a konyha valóban nem mindennapi, de egy olyan nőről, mint te, aki egyértelműen mindig tudja mit szeretne látni, ki ne gondolná, hogy nem tudatosan alakította ilyenné. :) Szerintem jó dolog, ha megosztó vélemények születnek, mert tényleg szoktatni kell az embereket kicsit eltérőbb stílusokhoz is, mint az éppen aktuális trendek. A countryban, a romantikusban, rusztikusban nagyon könnyű harmóniára lelni, de szerintem jó kis feladat és agytorna egy különlegességet ízlelgetni, mint például a te konyhád. Bevallom nekem is vannak kedvenc részeim, és "no way" érzésű megoldások, de ebben is csak segítesz, te mindig segítesz. Vagy rávilágítasz arra, hogy mi tetszik nekem, vagy arra, hogy mi az amit semmiképpen nem akarnék és másképp csinálnék. Ezt javaslom olvasótársaimnak is. Az ízlés szubjektív, és hálásak lehetünk, hogy Kata megmutogatja a munkáit, lehet belőle válogatni, nekem mindenképpen egy útmutató, és előfordul, hogy a jó utat mutatja, de az is, hogy a kevésbé tetszőt, de hát ez nem ok arra, hogy fujjogjunk, inkább köszönjük meg. :)
Betty

aliz74 írta...

Szia Kata!
A tálaló tetején lévő gránit ugyanolyan vastag, mint a munkapult? (egyébként a pult milyen vastag?) Van egy régi étkezőasztalom a konyhában, csak elég rossz állapotban van, így nehezen takarítható (viaszos vászon van rajta, amit utálok)Gondoltam vágatok rá MDF lapot, amire lehetne gránitot ragasztani. Vagy csak fessem le az MDF lapot, nincs valami jó ötleted?

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Alíz!
az összes munkapult egyforma vastag, két cm.
Az asztalra tudsz ragastrani gránitlapot, ha megfelelően stabil állapotó az asztal (a gránit nehéz!)
Én lefestettem a mi asztalunkat, itt találsz információt:
http://akicsihaz.blogspot.hu/2012/08/mert-jo-pap-is_27.html

Névtelen írta...

Kedves Kata!

A következőkben szeretném megosztani a saját gondolataimat az új konyháddal kapcsolatban. Tudom, hogy elég vegyes fogadtatásra talált, egy ideig úgy gondoltam, hogy már-már annyira durva véleményeket "fogalmaztak" meg mások, hogy én nem szeretném a sajátomat azok között olvasni. Mert én is azok közé tartozom, akik nem így csinálták volna, de nagyon sokáig gondolkodtam azon, hogy mi zavar benne.
Heteken keresztül vissza-vissza jártam a blogra és újranézve a képeket azon kattogott az agyam, hogy mi nem tetszik.

Sok minden nagyon tetszik: a tapéta, az üvegborítás, a szekrények, a lámpák, egyéb kiegészítők. Egytől egyig olyan amit én is el tudnék képzelni a saját otthonomban.
Csak apróságokba tudtam "belekötni" (minden rosszindulat nélkül), pl.: a felső szekrények és a bortartós szekrény teteje nincs egy szintben (ha a fotókon jól láttam), a szekrények nem olyan mélyek, mint a tűzhely, a mosogatót minél többet láttam annál jobban utáltam (na jó, ez elég erős túlzás).
Ezek azonban aligha elég indokok ahhoz, hogy azt mondjam rá, hogy nem tetszik.

Aztán egyszer csak beugrott. És azért is írom le a véleményem, mert ennek a dolognak a fontosságát már több posztodban is említetted. Szerintem az elrendezés aránytalanra sikerült.
A hűtő és a tűzhely közti rész annyira kicsinek tűnik amiatt, hogy két hatalmas méretű tárgy közé esik, hogy amikor írtad, hogy az 60 cm, alig hittem el. Más konyháknál is láttam ezt a fajta elrendezést, de ott a helyiség sokkal nagyobb volt. Én a hűtőt elfordítanám 90 fokkal és a kettő közé még beraknék egy szekrényt. Igaz, így beépített szekrény hatása lenne, amit a párod nem szeret, de igazából már most is az, csak részben. A komódot pedig nem ide tenném, bár remekül illik a konyhához, de szerintem már nem fér el a helyiségben.

Ez lett volna az én kis összefoglalóm, kicsit hosszú és nem is olyan érdekes, de azért egynek jó.
Végül sok ínycsiklandozó étel elkészítését kívánom ebben a konyhában, tudom, hogy már egy ideje használod és neked bevált. Csak ez a lényeg.

Nóra

Névtelen írta...

A stílusról és ízlésről szerintem nem érdemes vitatkozni, inspiráló a konyhád!
De: olyan az egész, mint egy bemutatókonyha, igényes, de használhatatlan. nincs munkafelület (hol készíted elő az ételeket?), háttal állsz az ablaknak főzés közben, nincs világítás. Szagelszívó szerintem kell egy olyan helyiségben, ami kvázi egy légtérben van a nappalival. El sem tudom képzelni, hogy egy négytagú családnak hogy lehet itt főzni.
A design szerintem ötletes és formabontó!

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips